MARKETINGOWY PORADNIK DIETETYKA cz. II – DIETETYK NA INSTAGRAMIE
Historia zatoczyła koło. Pismo obrazkowe to już nie tylko pradawne piktogramy. To język współczesnych mediów, który należy znać. Chcesz przemówić do swoich Pacjentów w internecie i zaistnieć jako ekspert? Musisz od A do Z przyswoić sobie obrazkowy alfabet. A chyba nigdzie zdjęcia nie mają tak szerokiego zastosowania jak na Instagramie.
Konto jak z obrazka – marketing wizerunkowy na Instagramie
Przede wszystkim pamiętaj o tak zwanej identyfikacji wizerunkowej. Mówiąc prościej – liczy się spójność. Prowadząc profil zawodowy na Instagramie, pamiętaj, że to nie to samo co Twój profil prywatny. Staraj się, żeby treści, nawet te „luźniejsze”, miały jakieś odniesienie do branży dietetycznej. Świetnie się sprawdzają:
- zdjęcia rozmaitych potraw (potencjalni Pacjenci chętnie umówią się do Dietetyka, który proponuje apetyczne przepisy),
- zdjęcia pokazujące, jak pracujesz (np. zdjęcie gabinetu z widokiem na Twoje biurko czy komputer podczas układania diety),
- zdjęcia obrazujące zdrowy tryb życia czy aktywność (warto pokazać się nie tylko zza biurka i udowodnić, że nasza praca to także nasz styl życia),
- od czasu do czasu można wrzucić zdjęcie pokazujące nas z nieco bardziej prywatnej strony. Pomoże to ocieplić wizerunek i zwiększyć autentyczność. W tej sytuacji trzeba pamiętać o zachowaniu należytego umiaru.
Sprawdźcie te profile:
Symbol instagramowej komunikacji – przemawiaj #hashtagami
Po co w ogóle te hashtagi? To bardzo proste! Klikając np. w odnośnik #dieta, trafiasz na wszystkie profile, które zastosowały to samo oznaczenie. Wybierając odpowiednie hashtagi powodujesz, że Twoje zdjęcie wyświetla się nie tylko osobom, które dostały się na Twój profil, klikając w odsyłacz, ale też tym, które same stosują oznaczenia podobnego typu.
Instagram pozwala na użycie maksymalnie 30 hashtagów, jednak specjaliści twierdzą, że najlepszy efekt uzyskuje się, stosując 10-15. Najlepiej mieszać te o szerokim zasięgu z tymi nieco mniej popularnymi. Pamiętaj też o tym, żeby oprócz najpopularniejszych anglojęzycznych odnośników, wplatać również polskie. Pozwala to zredukować zasięg wśród zagranicznych obserwatorów, którzy nie będą mieć przełożenia na rozwój Twojej działalności (raczej nie staną się oni potencjalnymi Pacjentami).
Jakich wobec tego hasthagów używać? Sprawdźcie!
Najpopularniejsze hashtagi związane ze #zdrowym #odżywianiem
Podajemy listę hashtagów, które przydadzą się każdemu dietetykowi:
#dieta #dietetyk #zdroweodzywianie #zdroweodzywianie #zdrowie #schudnąć #jemzdrowo #zdrowytrybzycia #zdrowytrybżycia #jedzenie #motywacja #zdrowadieta #fit #befit #fitfreak #health #healthylifestyle #fitlifestyle #healthymotivation #healthyplan #dietfit #fitdiet #healthydiet #zdrowojem #healthyeating #eathealthy #wiemcojem #instadiet #instadieta #instafood #instafit #instahealth #instahealthy
Pod obserwacją – #obserwuj i bądź #obserwowany
Oprócz hashtagów ważna jest też nasza aktywność, czyli to co my obserwujemy i „lubimy” na Instagramie. Niektórzy eksperci twierdzą, że powinniśmy codziennie polubić przynajmniej kilkadziesiąt zdjęć. Najlepiej takich związanych z naszą branżą. Powinniśmy też obserwować profile o takiej tematyce. Te działania zwiększają szanse na to, że obserwowany profil zainteresuje się także naszym.Aktywność taka wpływa jednak też na to, komu i jak wielu osobom Instagram „pokazuje” nasze zdjęcia.
Jak osiągnąć #sukces na #insta?
Najważniejsza jest systematyczność. Jak twierdzą specjaliści nic nie jest tak skuteczne w istagramowym marketingu jak codzienne wrzucanie zdjęć. Podobno nieistotna jest nawet godzina publikacji, ponieważ o każdej porze na portalu tym jest aktywnych sporo osób.
To co? Do zobaczenia na insta! Obserwujcie nas: ➡
Copyright 2024 Dietetykpro - wszelkie prawa zastrzeżone