Zimowe priorytety dla skóry

Zimowe priorytety dla skóry w programie dietetycznym - Dietetyk Pro

Mróz, śnieg, wiatr- to tylko niektóre szkodliwe czynniki działające zimą na naszą skórę. Powodują one przesuszenie, swędzenie i uczucie dyskomfortu. Co zrobić, aby zarówno w trakcie jaki i po zimie nasza skóra nadal wyglądała dobrze? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Przede wszystkim dieta

Obecność witamin w organizmie to główny czynnik wpływający na kondycję naszej skóry, dlatego jej pielęgnacja nie powinna ograniczać się jedynie do zabiegów zewnętrznych. W związku z tym, zimową dietę warto wzbogacić o witaminy takie jak:

  • witamina A, zwana też witaminą młodości; stymuluje procesy wpływające na szybkość odbudowy tkanek, a także zmniejsza oznaki starzenia się skóry,

  • witamina C, która chroni skórę przed zniszczeniem, hamując działanie wolnych rodników, opóźnia również procesy starzenia się skóry, zwalcza stany zapalne i przyśpiesza gojenie się skóry.

  • witamina E, ponieważ wygładza skórę, neutralizuje podrażnienia, a także chroni przed czynnikami zewnętrznymi.

Wyżej wymienione witaminy łatwo uzupełnić stawiając w swojej zimowej diecie na ryby, jaja, nabiał, marchew, szpinak, dynię, kapustę, orzechy czy brukselkę.

Ważnym elementem wsparcie skóry jest też odpowiednie nawodnienie. W okresie zimowym picie ok. 2l wody dziennie jest również ważne co latem. Dzięki temu skóra będzie bardziej sprężysta i mniej przesuszona, dodatkowo będzie wyglądała młodziej.

 

Nawilżenie, ochrona i jeszcze raz nawilżenie

Kiedy do naszej diety zostaną już wprowadzone odpowiednie składniki, warto również skupić się na jej nawilżeniu. Pielęgnację powinniśmy rozpocząć od wybrania odpowiedniego kremu do twarzy. Na dzień najlepszym rozwiązaniem będzie produkt, który mocno natłuści naszą twarz. W składzie powinien zawierać składniki wiążące wodę w naskórku (np. kwas hialuronowy, gliceryna), łagodzące podrażnienia (np. aloes, wyciągi z rumianku) oraz antyoksydanty (np. olej arganowy, koenzym Q10, wyciąg z zielonej herbaty). Dla skóry suchej najlepszy będzie gęsty krem, dla tłustej i mieszanej – emulsja lub lekki krem.

Poza nawilżeniem twarz potrzebuje również ochrony! Przed każdym wyjściem powinniśmy zabezpieczyć ją tłustym lub półtłustym kremem ochronnym, ponieważ najlepiej izolują one przed mrozem. Najbardziej pożądanymi w tego typu substancjach składnikami są masło karite oraz naturalne olejki, np. olejek jojoba lub wosk pszczeli. Warto też zwrócić uwagę, aby posiadał filtr SPF (chronił skórę przed kontaktem ze szkodliwymi promieniami UV).

Zima to wyzwanie nie tylko dla zdrowia, ale również wyglądu, dlatego tak ważne jest dbanie o odpowiednią dietę, jak również prawidłowe nawilżenie i ochronę skóry. Im lepiej zadbamy o nią teraz, tym będzie zdrowsza i piękniejsza w przyszłości.

Wróć do artykułów dietetycznych - Dietetyk ProPowrót do listy artykułów