SKUTECZNA PROMOCJA GABINETU

SKUTECZNA PROMOCJA GABINETU w programie dietetycznym - Dietetyk Pro

Odpowiedni lokal został wynajęty, sprawy urzędowe załatwione, nie pozostało więc nic innego jak… rozpoczęcie pracy! Brzmi pięknie, ale aby praca dietetyka była opłacalna, musi on pozyskać wielu pacjentów. Czy ulotki, banery reklamowe i własne strony na różnych portalach społecznościowych wystarczą, aby dotrzeć do klientów? Jakie działania marketingowe należy podjąć, aby odnieść sukces? Tego i wiele więcej dowiecie się z kolejnej części naszego poradnika.

Niezwykle istotne w pracy, która wiąże się z kontaktem z drugą osobą jest… pierwsze wrażenie. Dlaczego? Ponieważ ma to duży wpływ na przyszłość Waszych relacji. W momencie, gdy pacjent po raz pierwszy zjawia się w gabinecie, z dokładnością obserwuje otoczenie. Wyrabianie opinii „na pierwszy rzut oka” jest powszechne. Jeśli wywrzesz na pacjencie dobre, pierwsze wrażenie, będzie on skłonny powierzyć Ci swoje zaufanie. Perfekcyjna obsługa, to również fundament skutecznego marketingu, lecz działania promocyjne powinny być rozpoczęte znacznie wcześniej niż w dzień otwarcia!

 

Każda osoba, która rozpoczyna własną działalność dąży do tego, aby jak najwięcej potencjalnych pacjentów lub klientów dowiedziało się o wydarzeniu i zainteresowało się nim na tyle, aby pojawić się na otwarciu. Zdecyduj się na te kanały komunikacji, dzięki którym dotrzesz do pożądanej grupy odbiorców. Skuteczność promocji będzie zależała także od spójności przekazu. Jeśli w każdym miejscu, w którym promujesz swoją działalność będą pojawiały się niespójne informacje, odbiorcy mogą być zdezorientowani i niepewni Twojej oferty, a koniec końców przestaną poświęcać Tobie swoją uwagę. Dobrze, aby wszystkie komunikaty zostały publikowane mniej więcej w tym samym czasie. Ich wzajemne uzupełnianie się, również będzie dobrym pomysłem. Na przykład hasło na plakacie, w relacji lub poście na Instagramie może stanowić wstęp i zapowiedź informacji, którą pacjenci znajdą na Twojej stronie internetowej. 

Ważnym punktem w planowaniu harmonogramu działań promocyjnych jest staranne oszacowanie kosztów. Należy określić budżet i zaplanować wszystko tak, aby go nie przekroczyć! Jeśli źle opracujesz kampanię, możesz zostać narażony na straty, a przecież nie to zamierzasz osiągnąć!

 

Kanały komunikacji

1. Internet

O tym, gdzie warto prowadzić internetową działalność, pisaliśmy TUTAJ.

Posty z metamorfozami (czyli „przed i po”, oczywiście za zgodą pacjentów), śmieszne grafiki lub filmiki ze świata dietetyki, krótkie wideo poradniki lub odpowiedzi na pytania zadawane najczęściej przez pacjentów, infografiki czy artykuły… to tylko kilka z wielu pomysłów na to, co możesz publikować w internecie. Pamiętaj, że dobrym pomysłem będzie także pokazanie nieco swojego prywatnego świata, tak, aby ocieplić i przybliżyć swój wizerunek osobom odwiedzającym Twoją stronę internetową lub fanpage.

Choć dzisiejszym światem rządzi internet to… możesz pomyśleć także o bardziej tradycyjnych mediach, takich jak radio lub lokalna gazeta. 

2. Rekomendacje

Jedną z najlepszych, a jednocześnie bez kosztowych form reklamy, są… rekomendacje pacjentów! Większość konsumentów zanim zdecyduje się na zakup czegokolwiek, z pewnością najpierw sprawdzi opinie innych, bo przecież nikt nie lubi kupować kota w worku. W szczególności w branży dietetycznej, gdzie chodzi o zdrowie i samopoczucie. Zadbaj zatem o zbieranie, a następnie publikowanie opinii dotychczasowych pacjentów. Prosząc ich o komentarz dotyczący Waszej współpracy dajesz im poczucie, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Dzięki temu także zacieśniasz relacje. Zadbaj już dziś o obecność w najpopularniejszym rankingu dietetyków, DietDoctor.

Nie można nie wspomnieć także o pacjentach z polecenia. Jeśli osoba jest zadowolona z Twoich usług, z pewnością opowie o Tobie znajomym i bliskim, co może przełożyć się na nowe wizyty w Twoim gabinecie. I tutaj warto pomyśleć o systemie lojalnościowym, gdzie za polecenie Ciebie, pacjent otrzyma np. zniżkę na kolejną wizytę.

3. Ulotki i wizytówki

Choć wydawać by się mogło, że ta forma reklamy wymarła w dobie internetu, ulotki to dobry pomysł na pozyskanie nowych pacjentów. Rzecz w tym, by odpowiednio je zastosować, czyli wybrać dobre miejsce, czas oraz sposób dystrybucji, a także zaprojektować grafikę tak, by przyciągała uwagę przyszłych klientów.

Małe wizytówki, zawierające dane teleadresowe oraz na przykład miejsce na wpisanie terminu następnej wizyty, to must have każdego gabinetu. Oprócz przypomnienia o wizycie, tego typu wizytówka spełni też rolę promocyjną – można ją przekazać znajomej osobie.

 

Zaplanuj wielkie otwarcie!

Gdy wszystko jest już gotowe,  pora zaplanować wielkie otwarcie! O czym musisz pamiętać?

1. Odpowiedni termin

Wybierz termin, który będzie łatwo dostępny dla potencjalnych pacjentów. Wiele osób pracuje w tygodniu, dlatego sobotnie popołudnie może okazać się strzałem w dziesiątkę.

2. Ozdoby

Nie zapomnij przygotować zewnętrznych ozdób, które przyciągną wzrok przechodniów.

3. Atrakcje

Zaplanuj atrakcje, które sprawią, że ten dzień zostanie zapamiętany przez osoby, które pojawią się w gabinecie. Możesz zorganizować np. darmowe konsultacje z pomiarem i analizą składu ciała, zniżki na plany żywieniowe, drobne upominki czy zdrowe przekąski, które zobrazują to, że dieta wcale nie musi być nudna i monotonna. 

Przygotuj także ulotki ze swoją ofertą (wraz z cennikiem) i rozdawaj je osobom, które pojawią się na otwarciu. Na ulotce warto zamieścić także informację o dostępności rezerwacji online. Aby zachęcić pacjentów, można przekazać im kod zniżkowy, np. na pierwszą wizytę. 

A kiedy po otwarciu salonu emocje już opadną… pora włożyć wszystkie siły w rozwój biznesu i obserwować, jak rośnie w siłę! Pamiętaj, że oprócz wiedzy i doświadczenia, podczas prowadzenia własnej działalności ważny jest także skuteczny marketing, którego fundamentami są odpowiednio dostosowana komunikacja i dbałość o zadowolenie pacjentów!

 

 

Nie masz jeszcze DietetykPro?

Najpopularniejszy Program dla dietetyków kupisz TUTAJ.

 

 

foto: Freepik.com

 

Wróć do artykułów dietetycznych - Dietetyk ProPowrót do listy artykułów