CZĘSTE BŁĘDY PRZY ODCHUDZANIU

CZĘSTE BŁĘDY PRZY ODCHUDZANIU w programie dietetycznym - Dietetyk Pro

Dieta to słowo, które u niejednych wywołuje dreszcz emocji. Niektórzy po zmierzeniu się z tym wyzwaniem odpuścili zupełnie lub stwierdzili, że jest to niepoważna i radykalna forma zrzucenia zbędnych kilogramów. Dlaczego tak się dzieje? Kroki podejmowane przez zainteresowanych dietą nie są przemyślane lub odpowiednio dopasowane. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest systematyczność, dobór odpowiedniej diety oraz wytrwanie w swoich założeniach.

Pomimo różnych sposobów motywacji oraz wypowiedzi wielu specjalistów, niektóre błędy są często powielane i doprowadzają do nagłego zakończenia diety.

Podstawowy błąd to brak przygotowania i zrozumienia na czym tak naprawdę polega dieta. Nie ma nic gorszego jak założenie sobie „Tak! Od jutra się odchudzam”. Kiedy ostatecznie podejmujesz taką decyzję musisz być w zupełności przekonany o swoich działaniach oraz mieć świadomość zmian, które chcesz wdrożyć w swoje życie lada dzień.

Dieta to czas niesamowitej pracy nie tylko nad ciałem, ale również nad psychiką. Dlatego jeśli chcesz przejść na dietę bo jest to obecnie modne w Twojej pracy lub wśród znajomych - po prostu odpuść. Skuteczna dieta jest wtedy, kiedy jest w Tobie silna determinacja i pewność siebie. To właśnie Ty jesteś jedyną osobą na której chcesz zrobić największe wrażenie. 

 

Niemożliwe do osiągnięcia założenia są jedną z wielu przyczyn zakończenia diety. Zamiast wmawiać sobie, że podczas diety zrzucisz 25 kilogramów postaraj się trwać w postanowieniu codziennych ćwiczeń. Kiedy to będzie Twój najważniejszy cel z łatwością osiągniesz sukces.

Nie ma nic gorszego jak wprowadzenie głodówki. Niektórzy mylnie twierdzą, że podczas diety należy jeść znacznie mniej lub co gorsze wcale! Głód zwalczają w postaci różnych proszków lub płynów nieznanego pochodzenia. W takiej sytuacji niepowodzenie jest gwarantowane. Nikt nie wygrał walki z doskwierającym głodem.

Jedynie co zrobisz to osłabisz swój organizm, na początku zaczniesz podjadać, a ostatecznie zaczniesz jeść tak jak przed dietą lub z jeszcze większym apetytem. Dieta to przede wszystkim dostarczanie do organizmu wielu wartościowych składników. Jeśli nie będziesz monotonny w przygotowywaniu swoich posiłków to na pewno nie ulegniesz żadnym pokusom. 

Najczęstszym błędem popełnianym podczas odchudzania jest brak aktywności fizycznej! Wiele osób uważa, że sama zmiana nawyków żywieniowych zdziała cuda. Dieta i aktywny tryb życia to połączenie doskonałe i tylko przy takim założeniu jesteś w stanie osiągnąć swój cel i zrealizować marzenie o idealnej sylwetce i zdrowym organizmie. Możliwości jest wiele w zależności od Twoich upodobań - jeśli lubisz spędzać czas na świeżym powietrzu pomyśl o jeździe na rowerze, kiedy potrzebujesz większej motywacji dołącz do grupy ćwiczących osób na siłowniach lub w klubie fitness. 

Podczas diety unikaj codziennego ważenia, będzie to przyczyną Twojego złego samopoczucia oraz sprawi, że Twoja motywacja i zapał znacznie się zmniejszą. Jeśli chcesz wiedzieć jakie są postępy w odchudzaniu wprowadź mierzenie ciała lub ważenie raz w tygodniu. Ubywanie centymetrów czy kilogramów jak najbardziej motywuje do dalszego działania, jednak należy w tym wszystkim zachować zdrowy rozsądek.  

Wróć do artykułów dietetycznych - Dietetyk ProPowrót do listy artykułów