NATURALNA WALKA Z BÓLEM GŁOWY

Stres, brak snu i odpoczynku, zmęczenie, alergie, presja czasu, wpływ otoczenia- jest wiele przyczyn, które mogą powodować ból głowy. W zimie ta przypadłość występuje znacznie częściej ze względu na częste skoki temperatury.

W większości przypadków taki ból jest tymczasowy i można się go pozbyć w łatwy sposób bez konieczności sięgania po tabletki przeciwbólowe- znane są skuteczne metody domowego leczenia, które mogą złagodzić ból głowy.

Olejek lawendowy lub miętowy znany jest z właściwości łagodzących ból głowy. Może być bezpośrednio wcierany w okolice występowania dolegliwości – czoło, skronie lub tył głowy. Zwolennicy medycyny naturalnej potwierdzają również skuteczność kąpieli z dodatkiem kilku kropli olejków, które skutecznie rozluźniają, uspokajają i działają kojąco na układ krwionośny. W przypadku tzw. ćmienia głowy polecamy dodanie kilku kropel olejku lawendowego do kubka z gorąco wodą – wdychanie tej aromatycznej pary może zmniejszyć odczuwalny ból.

Jednym z najbardziej znanych domowych sposobów leczenia bólu głowy jest zmiana nawyków żywieniowych, a konkretnie wykluczenie pewnych produktów z codziennej diety. Z przeprowadzonych badań wynika, że produkty mleczne, czekolada, kofeina, masło orzechowe, awokado, banany, cytrusy, cebula, wysmażone mięso, produkty zawierające glutaminian sodu, żywność fermentowana oraz marynowana mogą mieć wpływ na częstotliwość oraz natężenie boleści głowy, a nawet migreny. Każdy z nas reaguje indywidualnie na wyżej podane produkty, dlatego specjaliści apelują, aby każdy spróbował samodzielnie wyłączyć niektóre artykuły ze swojego jadłospisu wprowadzając na kilka dni dietę eliminacyjną.

Imbir nie tylko łagodzi ból głowy, ale również skutecznie hamuje nudności, które często pojawiają się jednocześnie z bolesnym uciskiem. W imbirze znajdują się związki, które kontrolują skurcze mięśni oraz stany zapalne. Dodatkowo imbir oczyszcza organizm oraz usprawnia pracę układu pokarmowego co przyczynia się również do złagodzenia bólu. Z imbiru można przygotować gotowy napar do wypicia, dodać do herbaty lub po prostu wdychać parę, które przynosi natychmiastową ulgę.

Masaż głowy jest bardzo popularnym rozwiązaniem wykorzystywanym najczęściej w naturalnej medycynie chińskiej. Przynosi chwilową ulgę, a regularne masowanie najbardziej narażonych części głowy zmniejsza częstotliwość pojawiania się bólu. Warto również rozmasowywać kark, plecy oraz szyję – napięte mięśnie bardzo często przyczyniają się do bólu głowy.

Niedobór magnezu często objawia się bólem głowy, dlatego warto zadbać o regularne spożywanie produktów bogatych w ten minerał. Ciemne zielone warzywa, orzechy, pestki oraz nasiona, ryby, soja, produkty pełnoziarniste, suszone owoce, gorzka czekolada, banany oraz jogurty mają korzystny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego dzięki czemu ból głowy czy objawy migreny są znacznie zmniejszone.

Prawidłowy sposób oddychania, kontakt ze świeżym powietrzem oraz aktywność fizyczna są pomocne w walce z ciągłym bólem głowy. Bardzo ważne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu.