Specjalizacje:
Lekarz specjalista medycyny ogólnej, Internista

INFORMACJE O EKSPERCIE:

Lek. med. Halina Peszko ukończyła Akademię Medyczną we Wrocławiu (obecny Uniwersytet Medyczny) w 1981r. Jest członkiem Dolnośląskiej Izby Lekarskiej we Wrocławiu i konsultantem merytorycznym w wielu portalach o tematyce medycznej. Autorka artykułów na pograniczu medycyny i dietetyki w portalu DietetykPRO. Oprócz szerokich zainteresowań związanych z wykonywanym zawodem, jest pasjonatką podróży, zdrowego stylu życia i orientalnej kuchni.

10 POWODÓW SPOWOLNIENIA METABOLIZMU

10 POWODÓW SPOWOLNIENIA METABOLIZMU, Program dla dietetyków - Dietetyk Pro

Genetyczne uwarunkowania powodują, że kobiety mają wolniejszą przemianę materii niż mężczyźni. Badania wskazują jednak, że przemiana materii w 50% zależy od nas samych.

PRÓCHNICA - ZABÓJCA PIĘKNEGO UŚMIECHU

PRÓCHNICA - ZABÓJCA PIĘKNEGO UŚMIECHU, Program dla dietetyków - Dietetyk Pro

Kondycja zębów jest ściśle związana z ogólnym stanem zdrowia człowieka. W sklepach mamy zatrzęsienie past i preparatów zapobiegających chorobom zębów i przyzębia, jednak zębom Polaków wciąż daleko do ideału. Dobrze dobrana, wartościowa dieta to olbrzymie wsparcie dla zębów.

DIETA WSPARCIEM DLA ZĘBÓW

DIETA WSPARCIEM DLA ZĘBÓW, Program dla dietetyków - Dietetyk Pro

Jakie produkty wprowadzić do diety, aby nasza jama ustna była zdrowa, a nasze zęby piękne i mocne? Oto produkty, które warto jeść, aby mieć piękny uśmiech:

CELIAKIA - JAK ROZPOZNAĆ CHOROBĘ?

CELIAKIA - JAK ROZPOZNAĆ CHOROBĘ?, Program dla dietetyków - Dietetyk Pro

Celiakia to inaczej choroba trzewna lub choroba glutenowa o podłożu genetycznym. Jest to schorzenie spowodowane nieprawidłową reakcją organizmu człowieka na spożywany gluten – frakcje białek zawarte w ziarnach zbóż: pszenicy, jęczmieniu, życie i owsie.