ZDROWIE, HARMONIA, ODPRĘŻENIE

Z okazji międzynarodowego dnia jogi przedstawiamy zalety jakie oferuje ten rodzaj gimnastyki, której głównym celem jest dążenie do utrzymania harmonii zarówno w ciele jak i umyśle.

Joga to aktywność związana z ciałem, umysłem oraz oddechem wywodząca się ze starożytności. W swojej całej historii termin joga przeszedł dużą metamorfozę, ponieważ w obecnej kulturze jest to bardzo popularna aktywność fizyczna,a nie tylko medytacja oraz podróż przez życie w harmonii, spokoju, zdrowiu i satysfakcji.

Praktykowanie jogi wiąże się z wieloma korzyściami zdrowotnymi, w tym zmniejszonym bólem kręgosłupa oraz głowy, złagodzonymi zapaleniami stawów, redukcją poziomu stresu oraz zwiększeniem równowagi oraz elastyczności całego ciała. Joga może również obniżyć ciśnienie krwi i pomóc w walce z bezsennością. Z przeprowadzonych badań wynika, że kobiety w ciąży uprawiające jogę są mniej narażone na odczuwalny ból przy końcowym etapie ciąży, a nawet samym porodzie. Specjaliści podkreślają również pozytywny wpływ jogi na prawidłowe funkcjonowanie układu krążenia oraz poprawną pracę serca.

Największą zaletą jogi jest fakt, że jest kierowana do wszystkich bez względu na wiek oraz czy są to osoby z umiarkowaną aktywnością fizyczną. Zwolennicy tego rodzaju ćwiczeń określają jogę mianem wszechstronnego fitnessu, ponieważ dla nich zdrowie to nie tylko brak choroby, ale również radość, spokój oraz entuzjazm. W osiągnięciu tego stanu pomaga właśnie regularne ćwiczenie jogi.

Medytacja oraz głębokie oddychanie wspomaga osiągnięcie wewnętrznego spokoju, większość praktykujących jogę potwierdza, że po zakończonym seansie jest im łatwiej uporać się z problemami związanymi z rodziną, finansami oraz kłopotami w pracy. Ten rodzaj aktywności fizycznej pomaga w uporządkowaniu porozrzucanych myśli.

Kolejnym plusem jogi jest różnorodność ćwiczeń, którą można odpowiednio dobrać do swojego stylu życia. Jogę można ćwiczyć w domowym zaciszu, w hotelu, w parku czy siłowni. W zależności od upodobań mogą to być seanse organizowane w większej grupie lub indywidualne.

Pozycje wykonywane w trakcie jogi mają na celu wzmocnienie ciała zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Joga sprzyja w walce z dodatkowymi kilogramami oraz wzmacnia mięśnie znajdujące się wokół kręgosłupa, a ten z kolei odpowiada za poprawną postawę całego ciała. Joga skutecznie łagodzi uciążliwy ból szyi oraz karku. Poprawia również funkcjonowanie układu pokarmowego, usprawnia metabolizm, przynosi ulgę przy zaparciach oraz wzdęciach.

W ostatnim czasie naukowcy przeprowadzili badania odnośnie wpływu jogi na złagodzenie objawów astmy i grupa chorych, która ćwiczyła regularnie jogę miała unormowany oddech oraz znaczą poprawę ogólnego samopoczucia. Na chwilę obecną żadne naukowe publikacje nie potwierdzają, że joga może leczyć astmę, ale naukowcy i lekarze wierzą, że może być zdrowym uzupełnieniem standardowego leczenia.