MARKETINGOWY PORADNIK DIETETYKA cz. III DIETETYK NA FACEBOOKU
Marketing na Facebooku – „Lubię to!” Tę formę promocji powinien polubić naprawdę każdy, kto chce zadbać o rozwój swojej działalności. Dotyczy to także dietetyków. Jak wobec tego wyjść z twarzą na Facebooku? Przede wszystkim pamiętaj, że budowanie wizerunku profesjonalisty jest jak tworzenie odpowiednio zbilansowanego jadłospisu. Dbasz o zrównoważoną dietę Pacjentów? Zadbaj też w takim razie o zrównoważony rozwój Twojej kariery!
Wcześniejsze części poradnika znajdziesz tu: CZĘŚĆ I i CZĘŚĆ II
Facebook to portal społecznościowy, który służy do nawiązywania kontaktów, a nawiązanie pozytywnej relacji z pacjentami jest przecież podstawą rozwoju Twojego biznesu. O sile oddziaływania Facebooka świadczy chociażby fakt, że przycisk / stwierdzenie „Lubię to” stało się nie tylko symbolem całego portalu społecznościowego, ale też sloganem używanym na co dzień. Jak wobec tego „polubić się” z Facebookiem? Sprawdźcie!
źródło: www.marketing101.pl
Daj się polubić!
Jakie treści umieszczać na zawodowym profilu na Facebooku, będąc dietetykiem? Przede wszystkim spójne. Staraj się nie wychodzić poza tematykę związaną ze zdrowym trybem życia czy odżywianiem. Nawet jeśli są to od czasu do czasu luźniejsze treści, niech będą wciąż powiązane z tym obszarem zainteresowań. Warto dzielić się ze swoimi facebookowymi fanami różnymi ciekawostkami, interesującymi faktami. Profil na Facebooku to również świetny sposób, żeby bliżej zaprezentować się potencjalnym pacjentom i dać im się polubić. Dlatego dobrze jest np. podzielić się tym, jak wygląda nasza praca na co dzień. Jeśli zależy nam na budowaniu wiarygodnego wizerunku, to korzystnie jest pokazać też, że zdrowy tryb życia prowadzimy również poza gabinetem. Postaw od czasu do czasu na ocieplenie wizerunku i pokaż się z odrobinę bardziej prywatnej strony! Pamiętaj też o tym, że na Facebooku warto też być aktywnym. Posty powinny pojawiać się raz dziennie. Systematyczność ma ogromny wpływ na zasięg naszych treści.
Polub – udostępnij – skomentuj
Ten prosty schemat facebookowej komunikacji, to także plan Twojego sukcesu. Na „fejsie” liczą się interakcje i to właśnie one decydują o tym, do ilu osób dotrze publikowana przez Ciebie treść. Myślisz, że Twoje posty są widoczne dla wszystkich, którzy lubią lub obserwują Twoją stronę? Niestety, z publikowanymi przez Ciebie informacjami z reguły ma szansę zapoznać się 5-10% najbardziej aktywnych użytkowników. Jaki z tego wniosek? Trzeba zaktywizować jak największą ilość osób! Staraj się tak konstruować treści, żeby skłaniały do reakcji, ale jednocześnie były naturalne. Marketing na Facebooku wymaga wyczucia. Nie ograniczaj się też do działalności tylko na swoim "podwórku" - komentuj, lajkuj i udostępniaj także inne, powiązane tematycznie strony. Buduj sieć dobrych powiązań i kontaktów i bądź widoczny w branży!
Jak wygrać z konkurencją? Konkursy
Dobrym sposobem nie tylko na zwiększenie zasięgu swojego fanpage, ale też na budowanie pozytywnych relacji są różnego rodzaju konkursy. Ta metoda ma jednak swoje wady i zalety. Pozwala faktycznie pozyskać sporo nowych obserwatorów, jednak nie zawsze są to obserwatorzy wartościowi. Często trafiają do nas przypadkowi ludzie, skuszeni wizją szybkiego zdobycia cennych nagród. Jak się przed tym uchronić? Staraj się organizować konkursy spójne tematycznie z Twoją działalnością. Nagrody również niech będą związane ze zdrowym trybem życia. Przecież chcesz przyciągnąć osoby, które właśnie tym się interesują, prawda?
To oczywiście nie wszystkie możliwości, jakie kryje w sobie ten portal społecznościowy. Facebook to także możliwość umieszczania video, prowadzenia transmisji na żywo, tworzenia publicznych wydarzeń czy wreszcie płatnego promowania treści. Jeśli chcecie, żebyśmy napisali, także o tych opcjach, dajcie nam znać w komentarzach… oczywiście na Facebooku!
Szukasz inspiracji? Polecamy obserwować te profile:
Copyright 2024 Dietetykpro - wszelkie prawa zastrzeżone