JAK WZMOCNIĆ WIĘŹ DIETETYKA Z PACJENTEM?
Wraz ze wzrostem świadomości wśród społeczeństwa jak ważne jest zdrowe odżywianie, z dnia na dzień rośnie zainteresowanie wizytą u Dietetyka. Duże grono Pacjentów to przede wszystkim osoby cierpiące na różne choroby, które nie otrzymały indywidualnej informacji na temat jak prawidłowo powinny się odżywiać. Coraz częściej klientami Dietetyków są osoby aktywne fizyczne, a także kobiety ciężarne i karmiące. Wszyscy chcą uzyskać rzetelne informacje: na temat tego, co powinni jeść, a czego unikać, by cieszyć się zdrowiem i utrzymać ten efekt na dłużej.
Co sprawia, że potencjalni klienci decydują się na wizytę u Dietetyka?
- Przede wszystkim muszą znaleźć w sobie odwagę i chęć zmiany. Mocne podłoże motywacji jest niezbędne do rozpoczęcia modyfikacji swojego stylu życia – czasami są to niewielkie poprawki, a czasami wielka życiowa przemiana.
Rada: U Pacjenta może wystąpić obawa przed niepowodzeniem. Przed przystąpieniem do współpracy ustal z Pacjentem plan działania i określcie wspólny cel. Pamiętaj, że musi on być realny, mierzalny i określony w czasie. Cel można też dopasować do motywacji Pacjenta i rozbić na mniejsze elementy, tak by był bardziej elastyczny. Warto uświadomić też Pacjenta, że zmiany zachodzą w sposób nielinearny – można zrobić dwa kroki w tył, aby kolejnym razem zrobić trzy w przód. Jednak, warto go zapewnić, że zawsze będziesz go wspierał i w miarę możliwości modyfikował jego zalecenia.
- Współpraca Dietetyka z Pacjentem musi opierać się na wzajemnym zaufaniu i szacunku. Budowanie relacji Dietetyk-Pacjent odbywa się od chwili pierwszego kontaktu. Już od pierwszej wizyty warto świadomie pracować nad wizerunkiem siebie jako specjalisty, któremu warto zaufać.
Rada: Od jakości Twoich stosunków z Pacjentów będzie zależeć skuteczność terapii. Pacjent musi czuć się bezpiecznie w Twoim towarzystwie (tzn. nie zostanie oceniony) i musi mieć pewność, że zostanie zrozumiany (tzn. zostanie wysłuchany). Kontakty personalne czy telefoniczne powinny przebiegać z prawdziwą troską i zainteresowaniem, by budować trwałe zaufanie.
- Konsultacja i porada, po którą przychodzą Pacjenci musi być profesjonalna od początku do końca. Pacjenci zazwyczaj chcą rzetelnych i sprawdzonych informacji, które są konkretnie przedstawione. Czasami mają dodatkowe pytania, które nierzadko dotyczą kontrowersyjnych tematów. Mogą też mieć wątpliwości o skuteczność poradników i ogólnodostępnych diet w Internecie, które poprzez swoje niedopasowanie mogą być szkodliwe. Wizyta u Dietetyka powinna rozwiać ich wszelkie wątpliwości i pozostawić z przekonaniem, że dobrze zrobili wybierając właśnie Ciebie.
Rada: Przebieg współpracy Dietetyka z Pacjentem powinien być ustalony na pierwszej wizycie. Czasami Pacjenci potrzebują dokładnego jadłospisu z przepisami, a innym wystarczy zbiór zasad, którymi mają się kierować w codziennych wyborach żywieniowych. Dlatego też każdą współpracę należy traktować indywidualnie. Dopasowanie jadłospisu do preferencji smakowych czyni go bardziej wyjątkowym dla Pacjenta – takie możliwości daje układanie diety w Programie DietetykPro. Dla podkreślenia tego, że Twoje metody są skuteczne możesz na swojej stronie internetowej lub profilu społecznościowym dzielić się sukcesami swoich podopiecznych (pamiętaj, aby najpierw uzyskać od nich zgodę).
Warto też pamiętać o byłych Pacjentach. Dlaczego? Są najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów z dwóch powodów: albo wracają z innym problemem i potrzebują skorygowania zaleceń albo dzięki ich poleceniom powiększa się Twoja baza klientów. Dla stałych klientów można pokusić się o przygotowanie promocji czy rabatów.
Świadome budowanie marki oparte na profesjonalnych usługach i wiedzy o swoich potencjalnych klientach jest najlepszym wyborem w trakcie prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej. Dietetyk powinien troszczyć się o swoich Pacjentów, jak o własnych przyjaciół i wspierać ich w ciężkich chwilach.
foto freepik.com
Copyright 2024 Dietetykpro - wszelkie prawa zastrzeżone