DIETETYK W SIECI
Internet to doskonała przestrzeń do promocji swojego biznesu, a sposobów na skuteczne promowanie firmy w sieci jest naprawdę sporo. Niektórzy twierdzą nawet, że jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz. Dzięki takim narzędziom jak np. Facebook czy Instagram, dietetyk może budować zaufanie wśród swoich Pacjentów. Koniecznie sprawdźcie, gdzie warto prowadzić swoją internetową działalność.
1. Strona internetowa
Jeśli Pacjent szuka Dietetyka w Internecie, strona internetowa będzie pierwszym miejscem, w którym spotyka się z Waszą ofertą, dlatego warto w nią zainwestować.
I. Ważne, aby Wasza strona miała przejrzysty interfejs i proste menu, dzięki któremu Pacjent szybko znajdzie to, czego szuka.
II. Napiszcie kilka słów o sobie, pochwalcie się swoim doświadczeniem, przebytymi szkoleniami czy kursami.
III. Opiszcie dokładnie swoją ofertę, podajcie cennik usług i zadbajcie o prosty sposób komunikacji z Pacjentem, np. poprzez formularz kontaktowy.
Ludzie bardzo często dokonują zakupu przez internet, ponieważ chcą oszczędzić czas. Tak samo będzie w przypadku umówienia się na wizytę (jeśli prowadzicie gabinet stacjonarny) lub zakupy planu żywieniowego (jeśli przyjmujecie Pacjentów online). Przydatny może okazać się także kalendarz wizyt online.
Warto na bieżąco przekazywać ciekawostki ze świata dietetyki. Pacjenci z pewnością wolą zaufać firmie, która udostępnia cenny content i porady. Prezentujcie treści, które mogą przyciągnąć potencjalnych czytelników. A od czytelnika do klienta już nie taka daleka droga!
2. Facebook i Instagram
Jeśli chodzi o zawód dietetyka, to w social mediach najbardziej sprawdzi się: Facebook oraz Instagram. Najlepiej, żeby kanały te były kompatybilne nie tylko ze sobą wzajemnie, ale także ze stroną lub blogiem. Dbajcie o to, by treści na tych portalach pojawiały się często (najlepiej raz dziennie).
Facebook „lubi” krótkie treści, ciekawostki, bieżące informacje. Starajcie się nie wychodzić poza tematykę związaną ze zdrowym trybem życia czy odżywianiem. Nawet jeśli są to od czasu do czasu luźniejsze treści, niech będą wciąż powiązane z tym obszarem zainteresowań. Profil na Facebooku to również świetny sposób, żeby bliżej zaprezentować się potencjalnym Pacjentom i dać im się polubić. Dlatego dobrze jest np. podzielić się tym, jak wygląda nasza praca na co dzień.
Jeśli zależy nam na budowaniu wiarygodnego wizerunku, to korzystnie jest pokazać też, że zdrowy tryb życia prowadzimy również poza gabinetem. Postawcie od czasu do czasu na ocieplenie wizerunku i pokażcie się z odrobinę bardziej prywatnej strony! Pamiętajcie też o tym, że na Facebooku warto być aktywnym. Posty powinny pojawiać się raz dziennie. Systematyczność ma ogromny wpływ na zasięg naszych treści.
Interakcje
Na „fejsie” liczą się interakcje i to właśnie one decydują o tym, do ilu osób dotrze publikowana przez Was treść. Myślicie, że Twoje posty są widoczne dla wszystkich, którzy lubią lub obserwują Twoją stronę? Niestety, z publikowanymi przez Was informacjami, z reguły ma szansę zapoznać się 5-10% najbardziej aktywnych użytkowników. Jaki z tego wniosek? Trzeba zaktywizować jak największą ilość osób! Starajcie się tak konstruować treści, żeby skłaniały do reakcji, ale jednocześnie były naturalne. Facebook oferuje np. ankiety, w których Użytkownicy zawsze chętnie biorą udział. Możecie organizować także konkursy, które wpłyną nie tylko na zwiększenie zasięgu fanpage, ale też na budowanie pozytywnych relacji z odbiorcami. Facebook daje także możliwość umieszczania video, prowadzenia transmisji na żywo, tworzenia publicznych wydarzeń czy wreszcie płatnego promowania treści. Marketing na Facebooku wymaga wyczucia. Nie ograniczajcie się też do działalności tylko na swoim "podwórku" - komentujcie, lajkujcie i udostępniajcie także inne, powiązane tematycznie strony.
Szukasz inspiracji? Zalajkuj nasze Fanpage!
To głównie zdjęcia i hashtagi. Obecnie coraz więcej osób przechodzi z Facebooka na Instagram. Skłaniajcie swoich odbiorców do interakcji, bo to właśnie one odpowiadają za zasięg. To narzędzie może w dużym stopniu pomóc dietetykowi w budowaniu zaufania wśród swoich Pacjentów. Co ważne- ten portal społecznościowy można w pełni obsługiwać... jedynie z telefonu! Nie ma możliwości dodania zdjęcia czy wysłania wiadomości z komputera. Aplikacja jest prosta w obsłudze, w łatwy i szybki sposób można przerabiać i dodawać zdjęcia lub krótkie filmiki. Warto także regularnie dodawać… tzw. stories. Funkcja ta pozwala na publikowanie zdjęć i filmów znikających po 24 godzinach. Praca dietetyka to ciągłe obcowanie z jedzeniem. Dzielenie się sprawdzonymi przepisami i ich atrakcyjnymi zdjęciami może przynieść wiele korzyści! Na stories możecie natomiast nagrywać filmiki z bieżących wydarzeń, np. podczas pracy, gdy układacie jadłospis lub na zakupach spożywczych, z wyjaśnieniem dlaczego sięgacie po dany produkt. Pomoże to ocieplić Wasz wizerunek i zwiększyć autentyczność.
Hashtag
Nie zapomnijcie o… #hashtagach! Na czym polegają? Klikając np. w odnośnik #dieta, traficie na wszystkie profile, które zastosowały to samo oznaczenie. Wybierając odpowiednie hashtagi powodujecie, że Wasze zdjęcie wyświetla się nie tylko osobom, które dostały się na Wasz profil, ale też tym, które same stosują oznaczenia podobnego typu.
Oprócz hashtagów ważna jest też nasza aktywność, czyli to co my obserwujemy i „lubimy” na Instagramie. Niektórzy eksperci twierdzą, że powinniśmy codziennie polubić przynajmniej kilkadziesiąt zdjęć. Najlepiej takich związanych z naszą branżą. Powinniśmy też obserwować profile o takiej tematyce. Te działania zwiększają szanse na to, że obserwowany profil zainteresuje się także naszym. Aktywność taka wpływa jednak też na to, komu i jak wielu osobom Instagram „pokazuje” nasze zdjęcia.
Obserwujcie nas na Instagramie
Pamiętajcie, że budowanie wizerunku profesjonalisty jest jak tworzenie odpowiednio zbilansowanego jadłospisu. Dbacie o zrównoważoną dietę Pacjentów? Zadbajcie też o zrównoważony rozwój Waszej kariery. Internet może Wam w tym pomóc. Możecie wierzyć nam na słowo- warto być widocznym w sieci.
Foto: Freepik.com
Copyright 2024 Dietetykpro - wszelkie prawa zastrzeżone