AKTYWNIE Z DZIECKIEM NA WAKACJACH

AKTYWNIE Z DZIECKIEM NA WAKACJACH w programie dietetycznym - Dietetyk Pro

Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna w życiu każdego człowieka, w tym także dla dzieci. Oddziałuje ona nie tylko na ich rozwój fizyczny, ale także umysłowy, społeczny, czy emocjonalny. W kolejnej części artykułu z cyklu „Mama na wakacjach” mamy dla Was m.in. sposoby na zachęcenie dziecka do aktywności fizycznej, pomysły na wspólne ćwiczenia oraz sprawdzone formy relaksu idealne dla samej mamy.

Jak zachęcić dziecko do aktywności fizycznej?

1. Inspiruj swoje dziecko!

Dzieci uczą się poprzez naśladownictwo, dlatego najlepszym pomysłem będzie stawianie siebie za wzór. Uprawiaj sport, a zachęcisz do niego swoje dziecko.

2. Ćwiczcie razem!

Samotność potrafi zdemotywować. Robiąc coś wspólnie, można więcej. Wspólny wysiłek wpłynie także na zaufanie i zaciśnięcie więzi z dzieckiem.

3. Nie zmuszaj, daj wybór!

Warto pokazać różne formy aktywności fizycznej, bo nigdy nie wiadomo co spodoba się Twojemu dziecku. Daj mu także wybór! Pamiętaj, to że Ty kochasz biegać nie znaczy, że Twoje dziecko też będzie. Jeśli dziś ma ochotę na jazdę na rowerze, proszę bardzo! Pozwól robić dziecku to co lubi.

 

Pomysły na wspólne ćwiczenia

1. Jeśli spędzasz wakacje na plaży, zadbaj o to, aby zabrać ze sobą piłkę. Wspólnie możecie pograć w siatkówkę plażową, piłkę nożną czy wodną. Ćwiczcie rzuty, chwyty i celne podania!

2. Zabierz dziecko na basen odkryty lub zakryty albo do aquaparku. To świetna okazja, aby nauczyć dziecko pływać lub udoskonalić umiejętności, które już nabyło.

3. Wakacje w mieście? Nic straconego! Wyjdźcie razem do parku. Pobawcie się w chowanego, w berka, ułóżcie tor przeszkód, możecie też zabrać ze sobą hulajnogę lub przyjechać do parku np. na... rowerach.

4. Spędzajcie aktywnie czas w ogrodzie. Jak to możliwe? Koszenie trawy, plewienie, podlewanie… to czynności, w których Twoje dziecko może Ci pomóc. Nie rób wszystkiego sama! Być może zajmie to więcej czasu, ale da Wam mnóstwo przyjemności.

5. Wybierzcie się na wycieczkę rowerową. Pamiętaj, że dziecko musi być świadome dokąd jedzie i jaki jest cel wycieczki. Ważne, aby opowiedzieć o  różnych, zaplanowanych atrakcjach na trasie (np. przerwie w ulubionej lodziarni czy postoju nad wodą, aby nakarmić kaczki). Dzięki temu dziecko będzie wiedziało, że przeżyje i zobaczy coś ciekawego.

 

Mamo, Ty też odpocznij!

Wakacje to zdecydowanie intensywny czas, ale każda z mam powinna w ciągu dnia znaleźć chwilę dla siebie. A jakby tak połączyć przyjemne z pożytecznym i zrelaksować się aktywnie?

1. Joga.

Rozłóż matę w domu, ogrodzie czy hotelowym tarasie i ćwicz! Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, w internecie znajdziesz tysiące treningów. Joga doskonale wpływa na stan zdrowia. Zwiększa się odporność organizmu, poprawia się gibkość, a bóle w różnych dolegliwościach zmniejszają się lub całkowicie ustępują. Dodatkowo dzięki tym ćwiczeniom poprawia się koncentracja, a człowiek czuje się pełen energii. Joga wpływa także na lepszy sen i samopoczucie. Sprawia, że można się zrelaksować.

2. Spacer.

Weź ze sobą słuchawki, puść ulubioną muzykę i udaj się na spacer, który zapewni Ci chwilę spokoju i relaksu w ciągu dnia! Dzięki niemu odzyskasz energię i poprawisz sobie nastrój.

3. Basen, sauna i jacuzzi.

Wybierz się na basen, przepłyń kilka długości i odpocznij w saunie lub jacuzzi. To jedna z najlepszych metod na odzyskanie sił i witalności. 

 

Po wysiłku należy szybko uzupełnić braki węglowodanów. Poniżej kilka propozycji na wzmacniające, dodające energii przekąski, które łatwo wykonasz z dzieckiem:

 

Przepis na kulki mocy

 

Przepis na koktajl wzmacniający

 

Przepis na czekoladowy koktajl energetyczny

 

Korzyści wynikające z regularnej aktywności fizycznej są ogromne. Dzieci stają się nie tylko zdrowsze, ale także bardziej sprawne, odporniejsze na stres i osiągają lepsze wyniki w szkole. Dlatego zawsze warto spędzać wakacje... aktywnie!

 

Przeczytaj również:

Jak zachęcić dziecko do gotowania? - mama na wakacjach cz.1

Zdrowe i smaczne przekąski idealne na podróż - mama na wakacjach cz.2 

 

 

foto: Freepik.com

 

 

Wróć do artykułów dietetycznych - Dietetyk ProPowrót do listy artykułów