CZYSTY ZYSK! CZYLI OCZYSZCZAJĄCA DIETA KOTAJLOWA

CZYSTY ZYSK! CZYLI OCZYSZCZAJĄCA DIETA KOTAJLOWA w programie dietetycznym - Dietetyk Pro

Jeśli chcesz oczyścić organizm, warto najpierw zdrowo namieszać. Istnieje wiele diet oczyszczających. Dziś polecamy Wam detoks koktajlowy. Dlaczego? Jest to prosty i szybki sposób na dostarczenie do organizmu odpowiednich składników.

Dieta oczyszczająca to z reguły kilkudniowa, maksymalnie kilkutygodniowa, zmiana nawyków żywieniowych, celem oczyszczenia organizmu ze zbędnych toksyn oraz przyspieszenia metabolizmu. Część z tych zasad warto wprowadzić na stałe. Należy jednak pamiętać, by robić to z głową.

Głodny efektów? Nie głódź się!

Bardzo wiele osób myli detoks z restrykcyjną głodówką, która zamiast oczyścić organizm z toksyn i szkodliwych substancji, tak naprawdę prowadzi do pozbawienia go także potrzebnych składników. W efekcie może spowodować pogorszenie kondycji nie tylko fizycznej, ale też psychicznej. Dlatego podczas diety oczyszczającej nie zapominaj o zdrowym umiarze. 

Wyeliminuj z jadłospisu takie składniki jak: kawa, tłuszcze zwierzęce, białko zwierzęce, ziarna zbóż, kasze, tytoń i alkohol. Jeśli stosujesz koktajlową dietę oczyszczającą, ograniczając się wyłącznie do koktajli, to nie stosuj jej dłużej niż przez 3 dni. Jeśli chcesz nastomiast stosować ją dłużej, wzbogać ją o jogurty, gotowane warzywa i ryby a nawet niewielkie ilości pełnoziarnistego pieczywa, kaszy gryczanej, jajek czy drobiu. 

 

Miks korzyści

Co możesz wycisnąć z takiej kuracji? Naprawdę sporo. Przede wszystkim pozbędziesz się z organizmu szkodliwych toksyn oraz przyspieszysz przemianę materii. Wiele osób stosujących taką oczyszczającą kurację wskazuje także na poprawę nastroju oraz zwiększoną ilość energii. Odpowiednio stosowane diety tego typu pozwalają także na pozbycie się zbędnych kilogramów. 

Koniec to dopiero początek

Po zakończeniu koktajlowej diety oczyszczającej, nie warto wracać całkowicie do nawyków żywieniowych sprzed rozpoczęcia kuracji. Stopniowo wprowadzaj do jadłospisu inne produkty, jednak nie zapominaj o tym, by na stałe wzbogacić swoją dietę o zdrowe koktajle. Pomogą Ci na co dzień regulować pracę organizmu oraz wspomogą metabolizm. Ponadto na bieżąco będziesz pozbywać się toksyn. 

Wyciśnij, co najlepsze

Jak przygotować odpowiedni koktajl? Przede wszystkim zadbaj o to, by dobierane produkty były bogate w antyoksydanty. Warto wybierać warzywa i owoce zawierające witaminę C, E oraz prowitaminę A. Dobrze jest też do przygotowanych koktajli dodawać niewielką ilość olei tłoczonych na zimno (sprawdzi się np. lniany czy z czarnuszki).

To co? Podejmujecie koktajlowe wyzwanie? Mamy dla Was przepisy, które pozwolą Wam stworzyć urozmaicony jadłospis!

Wysokobłonnikowy koktajl oczyszczający

Oczyszczający koktajl z marchewką 

Warzywny koktajl oczyszczający 

Zielony koktajl oczyszczający

Koktajl jagodowe oczyszczenie

Oczyszczający koktajl z selera 

Koktajl marchewka z mango

Koktajl z buraka i marchewki

 

 

Wróć do artykułów dietetycznych - Dietetyk ProPowrót do listy artykułów